Mereka kawan saya

Sunday, March 13, 2011

Flash back dunia tok kadok..

Assalammualaikum..

Tengah-tengah malam ni tiba-tiba terasa nak buat entry ni..nak coret coret dunia zaman tok kadok..aku ingt lagi dulu..aku cukup benci tengok camera n ambik picture..rasa macam camera tu akan rosak jer bila snap picture aku..jom usha zaman diploma aku dulu..jangan terkejut sudah!!!aku sangat la tidak chantek...


gambar 1: ok..aku memang buruk..sejak bila ko chantek ni anny??hahahahha..dulu muka macam suci jer kan.. tak payah korang cakap..aku memang sedar..ketuk kepala sekali..tu yang dok kat sebelah tu kawan baik aku diyana..masih single lagi..sapa nak ngorat..bgtau kat aku..ak ley jer nak tolong ekjas..baik n sopan santun kawan aku yang sorang ni..nak banding ngan aku memang macam langit n bumi la..kalau sempat aku bukak mulut satu hostel dengar sora aku gelak..


 gambar 2: ok yang ni aku tak nak komen..muka aku memang macam apa ntah..aku pun tak tau nak describe macam mn..diyana maintain comel macam selalu..yang lg sorang tu classmate aku..roslida..yang ni korang xley ekjas...sbb dia bini orang dah..kang tak pasal-pasal de yg kn kejar ngan parang kang..


gambar 3: ok..sorang lagi best frenz aku..faizah..aku panggil dia fae jer..kawin dah..de anak sorang..after habis diploma aku jarang dapat jumpa dia..walaupun sama-sama dok bandar Terengganu..sedey..aku jauh kat kedah and dia sekarang kat kelantan..


Gambar4: seorang lagi kawan baik dunia diploma aku..Linda..kawan yang sentiasa positif and selalu pujuk aku belajar makeup..tapi tak pernah berjaya..hahahaha..sorry linda..sekarang baru terbukak hati nak pakai tepung-tepung kat muka ni...yang ni pun dah kawin..


gambar 5: ni kawan baik merangkap kawan tido aku..aku cukup takut tido sorang-sorang..romate aku selalu balik rumah dulu..yati ni la yang rajin datang bilik aku temankan aku tido..yati kalau balik umah mesti bungkus makanan banyak-banyak jamu kitaorang makan...aku ingat lagi..yati ni la penyebab aku makan ulam kacang panjang...


gambar 6: ni time last sem punya dinner..aku yang tak pernah pakai kebaya and makeup terpaksa or dipaksa oleh linda untuk bermakeup..tapi bukan la makeup sangat pun..sebab dulu aku sangat tak suka muka aku berbedak-bedak ni..aku rasa rimas n sangat leceh..

Terbanyak lak post picturekan..sory k..bila bukak album banyak sangat picture yang aku nak kongsikan..

Ok tutup cerita..Pe pun..zaman ni la yang banyak mengajar aku suka, duka, pahit maung, cinta, rindu, kasih sayang, kesetiaan, kesakitan, n jangan terkejut aku yang tak pernah de musuh pernah kena serang malam-malam buta hanya sebab salah faham..

Macam-macam la yang berlaku..macam-macam rasa..kalau rasa itu mampu menjadi satu, mungkin ia mampu menjadi racun yang membakar diri ataupun menjadi api yang membakar semangat untuk terus berjuang..dan kini aku sedang mencatat kenangan dan sejarah di dunia ijazah..semoga semua ini mampu menjadi pengalaman yang amat berharga tuk aku sebelum melangkah ke dunia luar yang hanya tinggal beberapa bulan lagi..semoga semuanya baik-baik..

p/s: kalau korang perasan..dulu aku kurus..yang still maintain yelah pipi n cara aku senyum..sama jer dr dulu sampai sekarang..

coretan: dari minah yang mood nya tengah berangan praktikal kat Petronas..


4 comments:

  1. yang fb,mfb tu kat atas tu boleh tengok kat sini ye..

    http://dibaluvislam.blogspot.com/2011/03/cara-pasan-header-slide-out.html

    ReplyDelete
  2. dari contest jangan pandang camera....datang melawat....

    ReplyDelete
  3. @aDiBah : tq sangat..nant godek2 try buat..

    ReplyDelete
  4. @fatimah : tima kasih sbb sudi melawat..

    ReplyDelete