Mereka kawan saya

Wednesday, April 20, 2011

Ko buat pe kat Petronas wei??

Assalamualaikum dan salam 1 Blogger..

Anny mintak maaf sangat.This week Anny tak sempat lansung nak update and BW..nak tinggal jejak kat shout pun tak sempat..tak tau pe yang bz sangat..time banyak assignment de lak masa nak curi-curi update..ni bila dah xde koje payah lak nak update..Manusia terlalu banyak alasan.. :)

So pagi ni, sedang bergolek-golek, de kawan buzz Anny kat YM..

Ko bila start praktikal??dapat tempat dah??

Jun ni, dapat dah..aku intern kat Petronas CariGali wei..hebat x aku??

Pe yang hebat?? intern jer kot..


Jangan tipu, korang pun terlepas cakap perkataan "WOW" tadi kan..Kahkahkah..Manusia ini sedang perasan hebat..Berbekalkan pointer yang hanya seberapa, resume yang dah di tapis, dengan bantuan seorang junior yang menghantar resume ke bahagian HR dan follow up yang buat orang meluat..Akhirnya awal bulan 4 aku dapat panggilan..

Panggilan misteri: Boley saya bercakap dengan Cik Annynawati?
Aku: Ya saya.
Panggilan misteri: Saya Cik Nadia dari HRM Petronas CariGali Kerteh.Kami dah semak resume cik dan kami dah hantar surat confirmation ke UUM..
Aku: Maksud Cik Nadia saya dapat ke praktikal kat Petronas??

Ye memang kesengalan berlaku di situ.Aku tergamam time tu, tak sangka aku dapat..Aku dah terbayang yang aku akan praktikal kat Port Kuantan..Sory PK, Anny terpaksa melepaskan peluang intern di sana kerana panggilan Petronas.Bukan mudah aku nak lepaskan PK sebenarnya, tambahan aku manusia yang suka laut.PK pilihan yang terbaik kalau mengikut kesukaan, tapi peluang untuk intern ngan Petronas membutakan hati dan kesukaan.

Jangan tanya mood aku macam mana sekarang..bila sebut praktikal..aku sangat bahagia..aku dah tak payah nak menghadap timbunan-timbunan assignment n tak payah sakit kepala membuat nota semata untuk exam..tapi bila pikir yang aku akan habis dulu dari En Mok..aku ketakutan..ntah apa yang aku takutkan..aku keliru lagi..emosi bercampur baur..


Mood 20/11/2011: laptop aku rosak..update entry ni di lab DPP asrama aku..sakit kepala..on bila lappy aku dah elok k..sayang semua..

4 comments:

  1. saya juga jerit wow!! hahaha. tahniah.

    ReplyDelete
  2. Salam..
    saya bakal practical..sgt berminat nk bt practical kt petronas carigali..
    mcm mne nk apply..
    sy jgak student uum..
    practical bln july 2013..
    bdak banking..
    please creply immediately....

    ReplyDelete
  3. dear blogger... saya nak tanya, macam mana ye nak apply untuk intern kat petronas carigali? teringin sangat nak buat intern kat sana.. :)

    ReplyDelete
  4. dear blogger... saya nak tanya.. macam mana ye nak apply intern kat petronas carigali? saya teringin sangat nak intern kat sana.. :)

    ReplyDelete