Mereka kawan saya

Monday, August 29, 2011

Puasa dan raya

Assalammualaikum dan salam 1 blogger,

Apa khabar semua?? Sihat? Anny harap sangat kamu, kamu dan kamu sihat walafiat.. Semoga rahmat dan hidayah Allah sentiasa bersama kamu, kamu dan kamu.. AMIN.

Lama sungguh Anny tak update’n.. Bulan puasa memang tak sempat Anny nak update. Kat ofis jgn harap la dapat curi masa nak online.. There have a lot of new thing yang Anny kena belajar. Keje ngan belajar suasana dia lain.. Belajar kita diberi soalan dan kita disediakan pelbagai buku dan  internet untuk tolong kita jawab tapi keje, de task and kita kena spend masa ngan orang yang berpengalaman untuk tahu how to solve the problem.. Ingat orang lain xde keje ke?? Semua orang de task masing-masing, and bersabar itu yang penting.. Deal with person yang memerlukan kita untuk bertindak luar biasa mampu mengubah kita menjadi extra ordinary person.. I.Allah

Cerita tentang bulan puasa.. apa dah basi?? Bior ler..nak cerita jugak.. dalam 4minggu berpuasa, hanya seminggu jer Anny bukak puasa di rumah, dan selebihnya diluar rumah.. luar rumah bukan bermaksud di beranda rumah occay, tapi RESORT, HOTEL, RESTORAN even kat tengah PADANG pun ada.. Pengalaman ni yang xde zaman belajar dulu.. Dulu zaman belajar hari-hari mengadap muka kawan yang sama..Hahaha..enjoy jugak.. tapi tahun ni, memang seronok. Dari satu hotel ke satu hotel yang lain..Hancuss diet den..dulik lak..Bukan selalu den dapek makan sodap-sodap. Tapi sesedap mana pun di HOTEL, RESORT even RESTORAN still tak ley challenge masakan mak.. Mak I mishhh u soooo much.

Cerita tentang raya lak, mest sekarang semua orang tengah update baju color apa, kasut color apa.. sytle apa nak pakai shawl pagi raya.. But Anny jujur cakap, Anny belum shopping apa2 pun lagi..Masih di my work station, need to submit inventory report for August. Oh gosh, Anny rindu zaman belajar..Sepanjang bulan puasa, Anny sempat tolong mak dua hari jer kat bazar. Tak dapat nak cari duit lebih bulan ni. Elaun untuk bulan 8 akan masuk 15hb09.. Elaun bulan tujuh dah habis bayar sewa umah, minyak kereta dan belanja.. Eden nak cekau mana duit beli baju raya.. Ada sapa2 yang murah hati nak hulur duit kat saya?? (sambil wat mata kilau-kilau berharap)

Cerita praktikal, tinggal sebulan je lagi Anny bergelar trainee, I.Allah kalau de rezeki mungkin Anny kekal di sini.. Kalau tak de rezeki.. manganggur ke aku ni?? Biar masa menentukan.. Resume belum lagi di edar-edarkan..Ingat kad kawin ke ley guna edar-edarkan..hahahahha..bior ler..Alhamdulillah semuanya kat sini occay..terlalu banyak benda baru yang Anny belajar kat sini..

Cerita chenta.. wah yang ni mesti yang syok-syokkan.. Yang ni biar entry lain.. Terlalu panjang untuk dicoret-coret di sini.. I.Allah di sini jugak nant Anny lepaskan segala-galanya..Yang pasti hati sudah di ketuk.. SENYUM..




P/s: Mata kadang salah melihat. Mulut kadang salah berucap. Hati kadang salah menduga. Maafkan segala kekhilafan. Mohon maaf lahir dan batin. Selamat hari raya Aidil Fitri. Saling bermaaf-maafan kita ya.

2 comments:

  1. bunga bunga cinta..ewahh..hahaha

    selamat hari raya enny ;)

    ReplyDelete
  2. hahahaha..dalam banyak cerita, cerita chenta jugak yang menarik perhatian yer..

    selamat hari raya jugak cik domo.. ;)

    ReplyDelete