Mereka kawan saya

Saturday, June 18, 2011

Affair with married man?? Takmo..takmo..

Assalammualaikum dan salam 1 blogger..

 Top ten,  reasons not to have an affair:


1. You will regret it when it is over.
: Sedangkan bercinta dengan anak bujang pun kita menyesal, tambah ni bercinta ngan suami orang.. Kita akan teringat dengan apa yang telah kita lakukan, akan terasa kejamnya perlakuan kita.

2. Many people will be hurt. 
: Benda ni la paling Anny takutkan.. Anny selalu pikir bila abah Anny kawin lain, Anny selalu pikir apa akan jadi kat mak Anny, adik2 Anny..and Anny sendiri tak tau pe yang akan jadi kat Anny kalau abah tak lagi mampu tuk melayan sedih dan cerita Anny.

3.
It will end badly. 
: Yang ni selalu happen..Your heart will be broken, or your family will be broken, or your life will be broken.

4.
Lying and deceiving are not good for your health. 
: Yang ni tak ley nak dinafikan..hidup penuh kepura-puraan.. g mana-mana hidup rasa tak selamat. Sedangkan bercinta dengan orang bujang mampu membuatkan kita gila tambah bercinta dengan suami orang..

5. You will lose the respect of others right along with your self-respect.
: Selalu bila Anny wat jahat, Anny akan jadi hilang hormat dengan diri Anny sendiri.. Sedangkan kita sendiri boleh hilang hormat, bagaimana lak pandangan orang dekat kita?? Bagaimana tingginya position kita, bagaimana lak pandangan orang??masih hormatkah mereka pada kita??

6. You promised you would be faithful. 
: Ingat tak mesej time bercinta?? Remember how many times you promised you would be faithful? Always there for each other? Love forever and ever? Kalau dia dah kawin.. Kita gilir-gilir rite n maybe de certain time yang kita sangat-sangat perlukan dia.. tapi time tu bukan giliran kita.. Bersabar jelah yang mampu kita lakukan..

7. Your partner deserves better. 
: Pe alasan dia yang dia cintakan kamu?? Isteri dia jahat?? Isteri dia tak mampu layan malam-malam dia?? Isteri dia tak faham dia?? Isteri dia tak lawa dah?? Isteri dah tak..bla..bla..bla.. Kalau betul dah macam-macam alasan..kenapa dia tak ceraikan jer isteri dia??
 
8. It  is not worth destroying the marriage and family. 
: Seriously, dari dengar cerita karut dia tak bahagia lebih baik nasihatkan dia untuk perbetulkan hubungan dia ngan isteri dia.. Suruh dia luangkan masa-masa yang dia ngorat kamu untuk isteri and family dia.. 

9. The world does not need more people who are unfaithful, slimy, and dishonest. 
: Dunia kita ni dah banyak di huni oleh manusia-manusia kejam dan tak jujur.. Boleh ke kita jamin yang dia juga kan berlaku jujur dengan kita?? Akan menjaga kita dan bakal anak kita sebaik-baiknya?? Sedangkan untuk bersama kita dia abaikan isteri dan anak-anaknya?? 

10. You know better. 
: If you are reading this, contemplating an affair, stop and listen to your gut, (not another particular organ). Truly listen to what you know is right and honest and healthy for you. Don’t let your desire for an ego boost and a little excitement override what you know is the decent way to live. Do not let that fantasy take what is real from your life. Walk away. No, make that, RUN away.

Nasihat Anny buat pasangan: Sekiranya perkahwinan anda tak mampu di pulihkan lagi, sekiranya pasangan kita seorang yang sangat teruk, sekiranya hubugan ini dipenuhi dengan sepak terajang, dan kamu hilang identiti dengan perkahwinan ini.. please get a divorce.


AFTER the divorce you can go out and find someone else. But, don't start another relationship until the current one is over and the end is finalized!

If you are contemplating an affair... stop. If you are in an affair, stop.

Today!

P/S : Prinsip yang Anny pegang.. Biar bercinta dengan lelaki bujang yang tak de harta dari kawin ngan suami orang.. 

3 comments:

  1. btul tu anny..rugi kalo bercinta dgn suami org..rmai lg lelaki bujang yg layak menerima cinta kite..kn kn?

    ReplyDelete
  2. @rin : yup..masih ramai lagi yang memerlukan cinta kita dan seboleh mungkin jauhi suami orang.. :)

    ReplyDelete
  3. suka betul baca entry ni...
    Susah menderita macamana sekalipun masih ada yang suka bermain dengan api...

    ReplyDelete