Mereka kawan saya

Friday, November 26, 2010

dunia ini milik kita : untuk aku yang memilih single

hari ni ak de paper law transport..adus pg td..muka penat menelaah wat mata makin naik lingkaran hitam..mujur aku wanita..boleh di touch up pkai makeup..pagi td,hasil makeup n baju kurung lucky ku,ak masih menawan..huhuhu..semalam ketika kes-kes law ku hafal..xmsuk jugak law..masalah lain yg ku pikirkan..otakku memikir seribu tanda tanya..

1) aku single..bahagiakah aku dengan keadaan ini..
2) bercinta..ku xingin berkorban lagi..
3) bertunang..benarkah dia setia n milik ku nnt..
4) scandal..sampai bila hubungan tak pasti ini
5) aku sunyi? setiap mlmku d isi dgn gelak ketawa ngan teman-temanku..
6) aku sedih? de satu malam tu aku menangis bkn seorg lelaki memujukku,tp 3 org llk,semua teman rapat ku..
7) jalan inikah yang aku pilih???



ak ingin bercinta,berkasih syg dgn yg mampu memberi kesetiaan, yg mampu membuat dunia kau n ak jd dunia kami..ak ingin yg mampu menahan dr ketika emosiku tergangu, yg mampu tersenyum dikala ak membebel x sudah..ada yang bertanya tp ntah bila akan ku temui yang kena d hatiku dan akhirnya..aku masih lagi sendiri..tnpa memilih kerana bgku memilih bkn jalan terbaik kerana ak perlukan mereka sebagai teman ceritaku..

buat kamu yg sudah bertunang..maaf sukarku mau menepati janji..bkn semua aytmu ku crt'n di sini..krn ak bkn la mnusia kejam..aku menghormati ikatan kalian..cintai la dia krn dia juga mencintaimu..xperlulah kau rs berdosa d atas dosamu padaku..kerana mungkin sudah takdir yang maha kuasa ini semua berlaku..aku bukan tercipta untukmu begitu juga drmu..dugaan demi dugaan akan kau tempuhi,belum seminggu sudah kau nyatakan kekesalan..bersabarla..i.Allah kau akan bhgia..n akhir kata buat kamu..ckuplah menyakitiku dgn kata2mu kerana ak bkn lagi aku yang dulu..luka itu x'n tmbh bernanah dgn semua itu..aku sebenarnya x ingin membencimu krn kau la pndngan ku mengenai kehidupan berubah..trima kasih..



dan ak memilih jalan ini..mendengar n melihat manusia2 yg bercinta d hdpnku..dan ak bhgia single jalan yang ku pilih..bkn satu lebihnya..tp terlalu byk dan ianya melindungiku..kini terlalu byk yg perlu perhatianku..ak cinta dunia gilerku terhadap ilmu..aku masih mencari cinta kerjayaku..aku mencari indahnya namaku disebut-sebut kerna kecemerlanganku..aku punya mission hidup yg jelas perlu ku gapai..yg dulu pernah ku korban'n kerana cinta..dan kini..kerana cinta juga ak masih lagi mampu tersenyum dan masih berdiri untuk merangkak ke arah itu..buat semua supportla ak..jgn di tnya lagi mengapa jalan ini yang ku pilih..

No comments:

Post a Comment